גברים ממאדים נשים מזומבה

למה שיעור אירובי דאנס עמוס רק בנשים? למה אחד יהפוך למכור לכושר בעוד אחר יוותר? מי עובד יותר נכון נשים או גברים? תקראו ותדעו

בפעם הבאה שתכנסו לחדר הכושר, כל חדר כושר, תגלו את החלוקה הבאה: במתחם ההליכונים והסטפרים תראו גם גברים וגם נשים, עם יתרון מספרי קל לנשים. באיזור המכשירים והמשקולות רוב גברי ברור ואם תציצו בחלון חדר הסטודיו תמצאו נשים. רק נשים. לפעמים יכול להיות שם איזה גבר אחד אמיץ אבל לא רבים מעבר.  אז אם זה כך בכל חדרי הכושר מה הסיבה? פשוט מאוד. ההבדל בין גברים ונשים (גברים ממאדים נשים וונוס.. זוכרים?) מכתיב את ההתנהגות גם בחדרי הכושר.

נשים עובדות חכם יותר

מה שלא כולם יודעים, הוא שכל האימונים טובים לגברים ונשים כאחד אבל הנשים, ויסלחו לי הגברים, משתמשות בחדר הכושר בצורה חכמה יותר.

זוכרים את החלון הקטן שבדלת חדר הסטודיו? חדר מלא בנשים חכמות שלוקחות שיעורי אירובי כמו זומבה או היט, בודי פאמפ, בודי באלאנס,  עיצוב, חיטוב, פילאטיס, יוגה, שעורי Core  ומה לא….. נשים שמקבלות אימון של שעה עם מדריך מוסמך, מוזיקה טובה ואווירה הכי כיפית בעולם. הן עובדות על כוח, אירובי וגמישות הכל באותה שעה. והגברים? הם כנראה עבדו בשעה הזו רק על כוח.

אז מה חשוב יותר? כוח או גמישות?

שניהם חשובים רק צריך לזכור שככל שאנחנו מתבגרים, הגמישות חשובה יותר לפעולות יומיומיות או בשפה המקצועית -פונקציונליות.

את רוב האגו הגברי תמצאו באזור המשקולות והמכשירים. הגבר הממוצע רוצה להעלות מסת שריר כי זה נראה טוב והופך אותו גברי יותר. הנשים לעומת זאת נמצאות באיזור האירובי (הליכונים וסטפרים ) כי הן רוצות לשמור על משקל יציב או להשיל מספר קילוגרמים. אז מי עובד נכון יותר? במקרה הזה אף אחד מהמינים. שילוב של אימון אירובי וכוח הוא השילוב המנצח. זה לא משנה עם מה מתחילים. אפשר להתחיל עם אירובי ואז אימון כוח או ההפך. אז נשים יקרות,  עזבו את "המידור" ובואו לאזורים הפחות מוכרים לכם בחדר הכושר. ואתם הגברים? השאירו את האגו בצד ותגלו ששיעורי הסטודיו יתנו לכם הרבה ולא יהפכו אתכם לנשיים יותר אלא להפך, לחזקים יותר, גמישים יותר וחטובים בהרבה יותר.

מי יתמיד בחדר הכושר?

והגענו לשאלת השאלות: כמה מאיתנו נרשמו לחדרי כושר במהלך החיים ולא התמידו בהם? רבים מידי למרבה הצער. אז מי הטיפוס המתמיד ואיך הופכים לכזה?

יש כמה שאלות עקרוניות שכדאי לשאול: לאיזה תחום בעולם הספורט אתם הכי מתחברים? אני למשל, בא מעולם המחול וללא ספק ריקוד הוא הספורט שאני הכי אוהב. ובהמשך ישיר, אני מאוד אוהב שיעורי זומבה (וגם מדריך אותם), שיעורי דאנס אירובי ועוד. אנשים אחרים מתחברים יותר לאימוני הכוח, יש כאלה שיוגה שלווה או יוגה עוצמתית יותר עושה להם את זה וזה גם הסוד: נסו למצוא את האימון הקרוב ללבכם ואיתו להתמיד. לא להתפזר לנסות לתפוס מכל וכל – כי זו דרך די בטוחה החוצה מחדר הכושר.

ויש כמובן אנשים שבכלל לא מתחברים ולא אוהבים חדר כושר וגם זה בסדר. היום יש הרבה קבוצות ריצה ומאמנים שמעבירים אימונים אישיים (קצת יותר יקר אבל מאוד משתלם) בחוץ, מה שמכונה  ( Outdoor training), שילוב מושלם בין ספורט וטבע.

הכל בראש

וזה אולי המסר האחרון והכי חשוב: אם לא תשנו גישה בחשיבה שלכם לא תצליחו לשנות את גופכם ואת אורח חייכם לבריא יותר. המהפך למתאמנים מסורים תלוי בכל אחד ואחד מכם, ובהבנה שתכנית הפנסיה הכי חשובה שתוכלו לארגן לעצמכם היא זו שתבטיח לכם גוף חזק ובריא גם בגיל מבוגר.

אהבתם שתפו

אהבתם שתפו

קראו מאמרים נוספים

אל תפסיקו תמשיכו

מוטיבציה

מוטיבציה – ״היא תהליך פנימי המתרחש בתוך הפרט. אותו כוח מביא עמו את הכוונה לבצע פעולה ואת ההתמדה בביצועה״. איך אנחנו מישמים זאת ביום יום

למאמר המלא »

What's the password?

Login to your account

Login to your account