מתאמנים? 7 המיתוסים שאתם חייבים להכיר

יש חלון הזדמנויות קצרצר לצריכת חלבון אחרי אימון משקולות או לא? חייבים פחמימות לפני אימון אירובי או שזה סתם מיתוס? קפה שחור טוב לשריפת שומנים? ופעילות בדופק מהיר לא שורפת שומן? 7 מיתוסים – מה כן ומה לא

1. חלבון צריך לצרוך אחרי אימון כוח בלבד

לא נכון. אם יש דבר שאפשר לומר באופן גורף זה שכולם, ללא יוצא מן הכלל, בקרב האוכלוסייה העוסקת בספורט עממי (שאינו מקצועני) חייבים לצרוך חלבון לאחר הפעילות. בזמן אימון, כל אימון או במהלך החיים בכלל, מתבצע תהליך של פירוק חומרים ביניהם השריר. לא משנה אם האימון היה אירובי או אנאירובי – ריצה, זומבה, TRX, על מכשירים בחדר כושר או פילאטיס – בגמר האימון הכרחי לצרוך ולהחזיר לגוף את החומרים להם הוא זקוק על מנת לשמור על איזון. או במלים אחרות – להחזיר לגוף פחמימות, שומנים ובעיקר חלבון איכותי ככל הניתן ובתוך שעה לכל היותר מגמר האימון בכדי להגיע לתוצאות מקסימליות.

2. חלבון הוא חלבון הוא חלבון

לא נכון. לא כל החלבונים שווים באיכותם ובכושר הספיגה שלהם בגוף. חלבוני החלב הם בעלי הערך התזונתי הגבוה ביותר מבין כל חלבוני המזון. גם בין קבוצות חלבוני החלב יש הבדלים, כך שחלבוני מי הגבינה Whey הם החלבונים האיכותיים ביותר, לא רק בהקשר של ספורט, אלא לכל צרכי הגוף, כולל גדילה של ילדים ובני נוער. לכן, לא רק כמות החלבון היא החשובה לאחר אימון, אלא גם איכותו הביולוגית, והאפקטיביות שלו בשימור השריר ובביצועיו.
במחקרים נמצא כי שתיית חלבון Whey לפני ואחרי כל אימון משפרת את הביצועים ומפחיתה סימנים של נזק לשרירים.

3. חלבון מנפח שרירים ולכן לא מתאים לנשים אחרי ספורט

לא נכון. על מנת להגדיל ו"לנפח" את השרירים שלהן, צריכות נשים לעבוד באימונים פי חמישה מגבר ולקחת תוספות מזון כדי לפתח את שריריהן, כמו לדוגמה נשים העוסקות באופן מקצועי בפיתוח הגוף. עבודה רגילה בחדר הכושר, באימון אירובי או אנאירובי וחיטוב – לא ינפחו לאף אחת את השריר ובכל מקרה, מבחינה פיזיולוגית אין לנשים אפשרות לנפח שריר כמו שגבר יכול.

4. פעילות בדופק גבוה שורפת הכי הרבה קלוריות

לא נכון. אם נעבוד על אימון אינטרוולים שמעלה ומוריד את הדופק לסירוגין, נשרוף יותר קלוריות מאשר אם נעבוד באותה עצימות לכל אורך האימון. ריצה או הליכה באותו קצב ישרפו פחות אנרגיה ממש, אם תרצו, כמו רכב הנוסע במהירות קבועה בכביש מהיר וצורך פחות דלק מאשר אם ייסע בעיר במהירות גבוהה ונמוכה לסירוגין.

5. קפה שחור לפני פעילות גופנית עוזר לשריפת קלוריות

נכון. וההסבר ממש בסיסי. קפאין כידוע, משפיע על ההוצאה האנרגטית בזמן מנוחה. בזמן פעילות גופנית ולאחר שתית הקפה הגוף יוציא יותר אנרגיה או בפשטות – ישרוף יותר קלוריות.

6. בעשרים הדקות הראשונות של האימון עדיין לא שורפים שומן

נכון. באימון אירובי צריך לעבוד מעל עשרים דקות. בעשרים הדקות הראשונות הגוף שורף פחמימות ורק לאחר מכן הוא מתחיל לשרוף שומנים.

7. לפני אימון מוטב לאכול פחמימה ריקה ואחרי אימון לאכול לחם מחיטה מלאה

נכון. וגם חשוב. על מנת להעניק לגוף אנרגיה מיידית מוטב לאכול פחמימה ריקה, שמתפרקת במהירות ומספקת אנרגיה לגוף אבל לא מכבידה עליו ומותירה אותו קליל לטובת האימון. לאחר האימון, כאמור, חשוב מאוד להשיב לו את אבות המזון שהחסיר ופחמימה מורכבת כמו לחם מלא למשל, תחזיר לגוף את הסיבים התזונתיים להם הוא זקוק.

אהבתם שתפו

אהבתם שתפו

קראו מאמרים נוספים

אל תפסיקו תמשיכו

מוטיבציה

מוטיבציה – ״היא תהליך פנימי המתרחש בתוך הפרט. אותו כוח מביא עמו את הכוונה לבצע פעולה ואת ההתמדה בביצועה״. איך אנחנו מישמים זאת ביום יום

למאמר המלא »

What's the password?

Login to your account

Login to your account